Cedar Key

20 mei 2019 - Cedar Key, Florida, Verenigde Staten

Na uit Mobile vertrokken te zijn heeft Arthur gereden tot Pensacola en we hebben daar een hotel gezocht en gevonden bij Days Inn . Hiervan dan gereden naar Cedar Key, wat op het lijstje van Ineke stond. Speciaal eiland waar in de 19e eeuw alle Cederbomen verdwenen. De reden: dhr Faber uit Duitsland liet ze kappen en in stukjes zagen en snijden om er potloden van te maken. We kennen allemaal (nog) wel de Faber potloden waar je vroeger of nog wel mee schreef. Hij legde een spoorlijn/brug aan om de cederstukjes af te voeren. Nu niets meer van te zien. Vandaag een boottocht gemaakt naar diverse natuur-eilanden. Ibissen bij de vleet, pelikanen, lepelaars (er zijn behoorlijk wat ondiepe plekken, waar ze bij eb kunnen slobberen),dolfijnen ,schildpadden etc. Ook nog het eilandmuseum bezocht. We hebben maar een dag bijgeboekt, het is hier zo mooi en we hebben waarschijnlijk wat tijd over om woensdag in Miami te geraken.

1. Gerard en Diny van der Linden:
    20 mei 2019
    Ik blijf jullie nog steeds volgen hoor ondanks dat Ineke en Mart al weer thuis zijn !! de foto's en video's zijn heel mooi en geven een prachtige indruk van jullie mooie reis in een prachtig land !! Groetjes van ons en goede reis !!