New Orleans

19 mei 2019 - Cedar Key, Florida, Verenigde Staten

Zo daar zijn we weer. Na een aantal dagen weer terug op de blog. Nadat Mart, Coby, Arie en Nel afgelopen donderdag weer huiswaarts gegaan zijn ,zijn wij verder naar het Zuiden ( New Orleans) getrokken. De stad van de jazz. Ik had een leuk, goedkoop hotelletje gevonden op de www , het was ca 400 mtr bij het centrum  vandaan. De aanrijroute was door een nogal vervallen zwarte wijk, maar toen we bij het hotel kwamen zag het er we leuk uit, eerst maar even de kamers checken. Wij vonden het wel wat, Hennie wat minder, maar ze schikte zich in haar lot. 2 kamers met 1 badruimte, niet al te fris, maar vieze varkens worden niet vet vinden wij. Dus blijven!. In de namiddag naar naar het Quartier Française . Ook hier weer op veel plaatsen levende muziek. Ik moet zeggen dat de verloedering wel heeft toegeslagen.  Veel drugs en drank denken we. ‘s Avonds bij terugkeer zag Ien onder onze auto een man in een nogal ongemakkelijke houding liggen. We dachten dat hij dood was. oh jee we hebben hem toch niet overreden. Na wat sjorren heeft de hotelier toch maar de politie gebeld. Hij leefde nog en zei dat hij “fine” was. Na het ontbijt de volgende morgen een wijk bezocht die bij Katrina in 2005 geheel was weggevaagd en weer opgebouwd met prachtige woningen voor de beterbedeelden . Ook op aanwijzing van een monteur langs de straat hebben we een door Nederlandse ingenieurs ontworpen muur en pompstation bekeken. En de nieuwe vuurtoren.

1. Willemien Vens:
    19 mei 2019
    Wat een verhaal weer met zo’n half dode man. Het lijkt net een slechte film.
  2. Maud:
    19 mei 2019
    Nou nou saai is jullie reis zeker niet! Wat een story. Ja als je op pad gaat beleef je nog eens wat. Ben nu al benieuwd naar het vervolg....
  3. Gerard en Diny van der Linden:
    20 mei 2019
    leuk hoor !! Een mooie en prachtige reportage..!! Goede reis en veel succes !!
  4. Lilian:
    20 mei 2019
    Wat een leuke trip hebben jullie en nu de laatste weken met een klein cluppi; missen jullie de andere niet?
  5. Gerard en Diny van der Linden:
    22 mei 2019
    Even een misverstand oplossen !! Ik hoorde vandaag 21 mei dat er 2 heren Mart zijn en dat Mart Mosterd met Ineke pas 23 mei terug gaan naar Holland met de hele overgebleven groep !! Wij wensen jullie nog een fine dag en goede thuisreis !! Groetjes van Diny en mij !!!