Memphis en omgeving

13 mei 2019 - Three Way, Tennessee, Verenigde Staten

Nadat we afgelopen donderdag weer terug waren in Humboldt, zijn we de volgende dag naar het Tennessee Aardbeien Festival wezen kijken. De burgemeester had een prachtig plekje voor ons gereserveerd en daar hebben we de optocht mooi kunnen volgen. Er   waren tientallen misses en queens uit dorpen en steden uit de buurt, met de nodige muziekcorpsen. Co had ons allemaal een opvouwbare stoel kado gedaan en zitten maar. Er reden ook nog een paar door mij zo “geliefde” John Deere tractors mee, dus ik heel blij!  Zaterdag zijn we naar Memphis geweest. De stad van de Blues en de Rock and Roll en natuurlijk van Elvis. Heel bijzonder was het slavenmuseum genaamd: Underground Railroad Museum. Dat was een ondergrondse organisatie die slaven hielp vluchten naar bv Canada.Het systeem was opgezet door een Duitser Jacob Burkle. Heel interessant om de website te bekijken of Wikipedia van Jacob. Doen!!! De gidsen waren nazaten van de slaven......emotioneel daar nu re staan.Bij Elvis hebben we alleen gestopt en wat foto’s gemaakt. Je betaalt bijna $100 om wat zaken te mogen bekijken en zulke grote fans zijn we nu ook weer niet. Wel bij plek geweest waar Marten Luther King in 1968 werd doodgeschoten. Op het balkon van een motel. Indrukwekkend. Ik stop even, straks weer verder. De zondag.

1. Gerard en Diny van der Linden:
    14 mei 2019
    Echt weer heel indrukwekkend !! Geniet er allemaal maar heerlijk van hoor !!! Groetjes van ons !!
  2. Bea en Bram:
    14 mei 2019
    Geweldig wat jullie alzo doen, genieten en wij ook van het Leuke verhaal !!! veel plezier met elkaar groetjes Bram en Bes
  3. Voby:
    14 mei 2019
    Wat zijn jullie een indrukwekkende toer aan het maken geniet er van groeten van Kees en coby
  4. Willemien Vens:
    14 mei 2019
    Heb idd even de Wikipedia op Jacob Burkle erop nagelezen. Bewonderenswaardige man. Kan me voorstellen dat het emotioneel was om door de nazaten van de slaven rondgeleid te worden.
    En al die andere belevenissen.... jullie lijken wel VIPS!
    Hier alles ok, het huis staat er nog, de vissen leven nog en in de tuin groeit en bloeit alles.
    Geniet van de laatste weken. Gr.